اعلام آمادگی اداره کل حسابرسی داخلی دانشگاه در همراهی با کلیه دانشکدگان، دانشکده ها و واحد ها و مراکز تابعه دانشگاه

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۶۴۰۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۵

ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان به استحضار می‌رساند با عنایت به ایجاد و آغاز رسمی فعالیت اداره کل حسابرسی داخلی دانشگاه تهران بدین وسیله ضمن اعلام آمادگی این اداره کل در جهت همراهی و تعامل سازنده با کلیه دانشکدگان، دانشکده‌ها و واحدهای محترم دانشگاه در امور مرتبط و حیطه شرح وظایف مقرر در احکام صادره و انتقال دانش به منظور دستیابی به اهداف عالیه دانشگاه کارآفرین با منظور داشتن صرف و صلاح دانشگاه، پذیرای رهنمون‌ها و نظرات اساتید گرانمایه، مدیران گرانقدر و همکاران و همیاران علمی ارجمند دانشگاه می‌باشد.

بر این اساس برخی مضامین مهم به شرح ذیل مزید استحضار و بهره برداری تقدیم می‌گردد:

۱‌‌‌‌. برخی قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و آئین نامه از طریق صفحه تارنمای اداره کل حسابرسی داخلی دانشگاه به آدرس iad.ut.ac.ir قابل مشاهده و بهره برداری می‌باشد. همچنین صندوق پست الکترونیک این اداره کل به آدرس iad@ut.ac.ir به عنوان پل ارتباطی با کلیه واحدهای محترم دانشگاه فعال و در دسترس می‌باشد.
خاطر نشان می‌گردد قوانین و بخشنامه‌های یاد شده بر اساس مقتضیات، نیازها و پیچیدگی زمانی بروز رسانی و گسترده‌تر خواهند شد.

۲. ارسال این مکاتبه در خصوص بهره برداری از متون مورد استفاده قراردادها صرفاً جهت متمرکز سازی، مدیریت دانش و سهولت دسترسی همکاران محترم دانشگاه به اطلاعات می‌باشد و به هیچ عنوان تائید قبلی هیچ یک از قراردادها و تفاهم نامه‌ها نبوده و واحدها را از استعلام و هماهنگی با واحدهای مرتبط از جمله اداره کل امور حقوقی یا اداره کل امور مالی و دیگر واحدهای مرتبط بی نیاز نمی‌سازد.

۳. مطابق بخشنامۀ شمارۀ ۱۹۰۵۲۳ مورخ ۱۰/‏۰۷/‏۱۳۹۸‬ «مبنی بر لزوم نظارت و تأیید قراردادها و پیمان‌ها از سوی اداره کل امور حقوقی»، ضروری است کلیه قراردادها پیش از انعقاد، جهت بازبینی و اظهارنظر به اداره کل امور حقوقی دانشگاه ارسال و بعد از تائید به مرحله اجرا برسد. همچنین در عقود قراردادهای تخصصی حتماً کلیه امور با هماهنگی واحد متخصص امر در دانشگاه صورت پذیرد به عنوان مثال در موضوعات امور پیمان و موارد مشابه، پیگیری موضوع می‌بایست با هماهنگی اداره کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی صورت پذیرد.

۴. با عنایت به سامانه سپاری و تمرکز اکثر فعالیت‌های مالی و اداری در این سامانه‌ها در سطح دولت و واحدهای ذیل آن به آگاهی می‌رساند، اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها به صورت برخط از سوی مراجع نظارتی قابل رصد و رسیدگی می‌باشد لذا رعایت کامل روندها و تشریفات قانونی و اداری اعم از روند صحیح و کامل برگزاری مزایدات و مناقصات و توجه به قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و غیره کاملاً ضروری است.‌‌‌‌‌‌‌

۵‌‌‌‌‌‌‌. قیمت گذاری برای اجاره املاک، برگزاری مناقصات و یا مزایدات صرفاً از طریق نظر کارشناس رسمی دادگستری صورت پذیرد، بر این اساس مرجع رسیدگی به این مهم و دعوت از کارشناس رسمی دادگستری، اداره کل امور حقوقی دانشگاه می‌باشد.

کلید واژه ها: اداره کل حسابرسی داخلی قوانین و مقررات قراردادها حسابرسی داخلی مناقصات و مزایدات اداره کل حسابرسی داخلی دانشگاه تهران